Årsregnskab 2022-2023 | ParkZone

Endnu et stærkt regnskabsår for danskejede ParkZone, der fortsætter vækstrejsen

ParkZones seneste årsregnskab for 2022/23 viser for 3. år i træk vækst med en nettoomsætning på 191,7 mio. kr. (mod 179 mio. kr året før) og en bruttofortjeneste på 55,7 mio. kr. (mod 52,2 mio. kr. året før).

I det netop offentliggjorte årsregnskab for perioden 1. oktober 2022 til 30. september 2023, kan direktør Torben Holritz Juhl med stor tilfredshed konstatere, at ParkZone fastholder væksten. Med en omsætning, der endnu engang sætter rekord, og et resultat før skat på 8,6 mio. kr. (11,5 mio. kr. i 2021/22) er det afsluttede regnskabsår endnu et bevis på, at ParkZone forstår sig på at drive parkerings- og vagtvirksomhed.

”Vores fokus er hver dag at give vores kunder de mest innovative løsninger og branchens bedste kundeservice til deres parkeringsadministration. Vi investerer derfor kontinuerligt i at udvikle og forfine vores produkter og services, som bl.a. kameraparkering med nummerpladegenkendelse, opmærkning og ladestandere, hvilket vores kunder i den grad efterspørger. Samlet set har vi i det forgangne regnskabsår arbejdet hårdt på at give brugeroplevelsen et løft og fortsætter ufortrødent den vej”, fortæller Torben Holritz Juhl, der startede ParkZone for 20 år siden og selv har set parkering gå fra fysiske p-billetter til automatiske, digitale løsninger.

I efteråret ansatte ParkZone en viceadministrerende direktør, Ronen Leon, der kom fra Securitas og skal være med til at sikre den næste vækstetape, hvor ParkZone investerer yderligere i bl.a. ESG. Et område, ParkZone ønsker at tage ekstra ansvar for, både miljømæssigt, socialt og inden for governance. ”Regnskabstallene for 2022/23 afspejler ikke kun virksomhedens robuste performance, men også selskabets solide evner til succesfuldt at navigere i et krævende og dynamisk marked, hvor det at have et innovativt og digitalt mindset er en stor del af vores DNA. Dette har været en nøglefaktor i vores succes”, udtaler Ronen Leon.

Gazelle-pris – for 4. gang i virksomhedens 20 år

ParkZone sluttede også 2023 af med at modtage sin 4. Gazelle-pris, hvilket understreger, at virksomheden har formået at vokse – også i sin modne alder.

"Med endnu en Gazelle-pris runder ParkZone vores jubilæumsår af med et fysisk bevis på, at vi efter 20 år fortsat kan vækste. Vi ser frem til at bygge videre på dette solide fundament og fastholde vores stærke markedsposition som totalleverandør inden for parkering, og glæder os til at videreudvikle både produkter og services tilknyttet fremtidens parkeringsoplevelser”, slutter adm. direktør Torben Holritz Juhl.

Henvendelse til: Adm. direktør Torben Holritz Juhl, thj@parkzone.dk, direkte 30636567.

Hent årsregnskab

Om ParkZone

ParkZone er et 100 % danskejet parkeringsselskab, med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og rådgivning. Vi administrerer dagligt mere end 2.000 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser, hvilket gør os til et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden blev stiftet i 2003 og har i dag 160 medarbejdere med kontorer i Rødovre, Kolding, Aalborg og i Trondheim, Norge. Selskabet ejes ligeligt af stifteren Torben Holritz Juhl (Juhlsland Holding ApS) og Stensdal Group A/S.

15. januar 2024