Kameraparkering har gjort Scandic Sydhavnens reception mere effektiv og øget gæstetilfredsheden | ParkZone
 

Kameraparkering har gjort Scandic Sydhavnens reception mere effektiv og øget gæstetilfredsheden

Scandic Sydhavnen i København gik fra en tidskrævende, manuel løsning med trykte parkeringskort til digital parkeringsadministration. Det har øget både effektivitet og gæstetilfredshed betragteligt.


Det store business- og familiehotel Scandic Sydhavnen, der har 391 værelser og konferencefaciliteter til 400 gæster, har indført digital parkeringsadministration med kameraparkering, ANPR, fra ParkZone. Kameraerne registrerer nummerpladen ved ind- og udkørsel og sparer dermed hotelpersonalet for manuelt at skulle administrere fysiske parkeringstilladelser. Samtidig oplever gæster til hotel og konference en mere smidig velkomst. De skal blot registrere sig på iPads i hotellets reception eller konferencelobby.


Ønske om at følge med tiden

Beslutningen om at skifte til en digital parkeringsløsning og -administration fra ParkZone kom, efter at hotellet oplevede negative kommentarer fra gæster kombineret med det faktum, at den manuelle løsning belastede receptionen administrativt. Samtidig havde Scandic et ønske om at følge med tiden. Den digitale omstilling har haft øjeblikkelig virkning og har effektiviseret receptionens hverdag mærkbart, fortæller General Manager Kim Christensen, Scandic Sydhavnen.

”Efter skiftet til kameraparkering med ParkZone, er vi blevet målbart mere effektive i receptionen, og gæstetilfredsheden er øget betragteligt på det punkt. Systemet kører af sig selv, og tilvænningen til en mere moderne løsning har stort set været gnidningsfri set fra både vores og gæsternes synspunkt. ParkZone har fuldt ud levet op til vores forventninger med gode råd og sparring, assistance i forhold til korrekt skiltning og generel opfølgning på processen med montering af hardware etc. Derfor er vi utrolig glade for vores løsning, og setuppet passer rigtig godt til vores parkeringsområde og forretningsmodel på Scandic Sydhavnen”, slutter Kim Christensen.


Fokus på digital udvikling og innovative parkeringsløsninger

Hos ParkZone oplever man, at hoteller i højere grad har udfordringer på deres parkeringsarealer og derfor vil væk fra den manuelle administration.

”Vi mærker stigende efterspørgsel på digitale løsninger, der frigør frontpersonalets tid. Med automatisk kameraparkering kan gæsten selv registrere sin parkering uden at involvere personalet, hvilket giver en langt mere effektiv og digital administration og en bedre oplevelse for gæsten”, siger Torben Holritz Juhl, adm. direktør i ParkZone.

Ud over Scandic Sydhavnen administrerer ParkZone fem andre Scandic-hoteller og et sjette er på vej.



Kontakt
Scandic Sydhavnen, General Manager Kim Christensen, kim.christensen@scandichotels.com, 71708500
ParkZone, Adm. direktør Torben Holritz Juhl, thj@parkzone.dk, direkte 30636567.

Om Scandic Sydhavn
Scandic Sydhavn tilbyder 391 værelser, konferencelokaler for op til 400 personer, restaurant med legerum, fitnessrum, minigolfbane og tagterrasse med udsigt et af kædens mest tilgængelige hoteller i København. Der er 10 km til Københavns Lufthavn og tre km til centrum og hotellet ligger tæt på et af Københavns største shoppingcentre, Fisketorvet. scandichotels.dk

Om ParkZone
ParkZone er et 100 % danskejet parkeringsselskab, med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og rådgivning. Vi administrerer dagligt mere end 1.900 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser, hvilket gør os til et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden blev stiftet i 2003 og har i dag 160 medarbejdere med kontorer i Rødovre, Kolding og i Trondheim, Norge. parkzone.dk



24. august 2023