ParkZone og energiselskabet OK mødes på parkeringspladsen | ParkZone

ParkZone og energiselskabet OK mødes på parkeringspladsen

Danmarks største tankstationskæde, OK, har indgået samarbejde med ParkZone om drift af parkeringspladser, hvor OK har behov for parkeringskontrol. Aftalen dækker foreløbigt 43 OK tankstationer, vaskehaller og Truck Diesel-stationer.

Aftalen betyder, at ParkZone fra efteråret 2023 skal kontrollere parkeringsarealerne på foreløbigt 43 udvalgte OK-ejendomme, bl.a. tankstationer og vaskehaller. De udvalgte OK-ejendomme er fordelt over hele landet, men er i første omgang koncentreret om de mest trafiktunge områder. Med tiden vil flere OK-ejendomme overgå til ParkZone.

Ud over parkeringsadministrationen betyder den nyligt indgåede aftale også, at ParkZone tilbyder parkering med OK’s app på alle nuværende ParkZone-parkeringsområder over hele landet.

Skal sikre den gode oplevelse på stationerne

Hos OK ser man frem til samarbejdet med ParkZone. Claus Møller Sørensen, Markedschef, fortæller:

”Der har været en rigtig god dialog mellem os i forløbet. Vi oplever ParkZone som en meget løsningsorienteret samarbejdspartner og med samme fokus som os: nemlig at kunderne skal have en god oplevelse på vores stationer”.

Det er OK’s forventning, at ParkZones administration af parkeringsarealerne ved ejendommene vil give færre problemer med biler, der spærrer pladser eller er i vejen for, at OK’s tankbiler kan levere til tankanlæggene. Pladsproblematikken er i stigning, hvilket også ParkZones direktør, Torben Holritz Juhl, oplever, bl.a. på grund af elbilers og ladestandernes indtog på det danske marked.

”ParkZone skal være til stede, hvor biler påvirker infrastrukturen, og selv på meget små anlæg som f.eks. en mindre tankstation, er OK afhængige af, om deres kunder kan komme til på pladsen. Ellers risikerer de, at kunderne kører videre til en anden udbyder. Derfor er vi glade for at kunne samarbejde om at skabe forudsætningerne for, at OK’s kunder oplever et nemt og bekvemt besøg med ordnede forhold og gode fysiske rammer på ejendommens parkeringsområde” , udtaler Torben Holritz Juhl fra ParkZone.

ParkZone-pladser tilbyder nu også mobilbetaling i OK’s app

Samtidig giver aftalen og samarbejdet den ekstra dimension, at alle parkerende på ParkZones mere end 180.000 pladser i Danmark fremover får endnu en betalingsmulighed med OK’s mobilbetaling. Dette er ved at blive udrullet og forventes implementeret i løbet af efteråret.

Markedschef Claus Møller Sørensen, OK, cls@ok.dk, direkte 2169 0602.
Adm. direktør Torben Holritz Juhl, ParkZone, thj@parkzone.dk, direkte 30636567.

Om OK a.m.b.a.
OK a.m.b.a. er et dansk energiselskab med mere end 685 lokale tankstationer, 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer i Danmark. Andelsselskabet er ejet af ca. 11.600 kunder og forhandlere. OK har hovedkontor i Aarhus. ok.dk

Om ParkZone
ParkZone er et 100 % danskejet parkeringsselskab, med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og rådgivning. Vi administrerer dagligt mere end 1.900 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser, hvilket gør os til et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden blev stiftet i 2003 og har i dag 160 medarbejdere med kontorer i Rødovre, Kolding og i Trondheim, Norge. parkzone.dk