Gefion Group og ParkZone har udviklet Rødovres mest moderne parkeringskælder under Rødovre Port | ParkZone

Gefion Group, der står bag udviklingen af Rødovre Port, valgte ParkZone som samarbejdspartner på den nye bydel ved Rødovre Station. Her er en parkeringskælder med den nyeste kamerateknologi netop taget i brug til glæde for bydelens beboere, kunder og gæster.

Nye bydele skyder op i Rødovre i disse år. I området omkring Rødovre Station, der dagligt besøges af op mod 4.000 rejsende, er et af kommunens mest markante byggerier på 37.500 m2 skudt op af jorden. Her bor allerede over 1.000 beboere i komplekset, der foruden 534 boliger rummer kontorer og butikker. Lagkagehuset åbnede i december 2022 og senere i år kommer Normal og SPAR også til bydelen.

Nyeste teknologi

Da projektet stadig var i planlægning, rakte Gefion Group ud til ParkZone for at få rådgivning om, hvordan den store parkeringskælder under Rødovre Port kunne udformes og indrettes. På ønskelisten var ’den nyeste teknologi’ og minimal manuel administration, hvilket førte til en kameraløsning med automatisk nummerpladegenkendelse, ANPR.

”Valget af ANPR var et must for os, fordi vi ønskede et smidigt system, der fra første driftsdag kunne være en klar fordel for vores lejere og øvrige brugere samt også parkeringsadministrationen. Vores proces viste i den henseende, at ParkZone ville være den rigtige samarbejdspartner for os”, siger Carsten Lygum, driftsdirektør i Gefion Group.

Rådgivning fra skitse til opmærkning

”Med en placering som nærmeste nabo til stationen – og en ny bydel med 1.000 beboere og mange flere besøgende – er det nødvendigt at indrette sig, så alle brugere bliver tilgodeset. Det er vi stolt af at være med til”, lyder det fra Torben Holritz Juhl, adm. direktør i ParkZone.

”Vi har haft et fantastisk samarbejde med Gefion Group omkring udformningen af parkeringsarealet i kælderen. Det er altid spændende at være med i projektets planlægning og rådgive grundejer hele vejen fra skitse til sidste opmærkning og skiltning.”,

Grafisk designet wayfinding

Rødovre Ports grafiske profil, der ses på alt fra husnumre og skilte til wayfinding, går igen på skiltene i parkeringskælderen. Et samarbejde mellem Punktum Design, der har udformet grafikken, Dansign, der har udformet skiltene, og ParkZone – og endnu et bevis på, at der er tænkt over selv de mindste detaljer i den nye bydel.

Parkeringskælderen har plads til 200 biler og motorcykler samt et område til cykler. Der er også etableret ladestandere. Der er adgang døgnet rundt for beboere, kunder og gæster, som kan parkere på time-, dags-, måneds- og årsbasis, bl.a. via beboer- og erhvervslicenser.

Parkeringskælderen har ind- og udkørsel fra Rødovre Stationsvej 3.

Gefion Group, COO Carsten Lygum, cl@gefiongroup.com, 20551135
ParkZone, adm. direktør Torben Holritz Juhl, thj@parkzone.dk, direkte 30636567.

Om Rødovre Port
Rødovre Port er et nyt byområde ved Rødovre Station. Projektet er tegnet af Arkitema, som har ladet sig inspirere af High Line i New York. Byområdet består af ni ejendomme, heraf tre markante tårne, der danner en ’port’ til et stræde med butikker og grønne gårdrum. Rødovre Ports 37.500 m2 indeholder 534 lejligheder, 4.000 m2 erhverv og parkeringskælder til 200 biler. rødovreport.dk

Om ParkZone
ParkZone er et 100 % danskejet parkeringsselskab, med fokus på digitale parkeringsløsninger og med stærke kompetencer inden for parkeringsadministration, parkeringskontrol og rådgivning. Vi administrerer dagligt mere end 1.900 parkeringsområder med ca. 180.000 p-pladser, hvilket gør os til et af de førende parkeringsselskaber i Danmark. Virksomheden blev stiftet i 2003 og har i dag 160 medarbejdere med kontorer i Rødovre, Kolding og i Trondheim, Norge. parkzone.dk