Kontakt

Har du et spørgsmål, besvarer vi det gerne

Kontakt

Hovedkontor:
ParkZone A/S
Valhøjs Allé 174-176
DK-2610 Rødovre
CVR: 27396682
Telefon: +45 70 25 26 96

Kontorets åbningstider:
Mandag – torsdag: 8:30 –16:00
Fredag: 8:30 – 15:00 
Lør-, søn- og helligdage: Lukket

Du kan kontakte ParkZone pr. telefon indenfor kontorets åbningstider eller ved at udfylde kontaktformularen nederst på denne side.

OBS! Den gennemsnitlige sagsbehandlingstid er i øjeblikket 5 hverdage. Vi arbejder ihærdigt på at nedbringe sagsbehandlingstiden. Du kan hjælpe os ved altid at oplyse sagens løbenummer, når du retter henvendelse og ved kun at rette henvendelse én gang og så afvente vores svar. Du vil ikke modtage en bekræftelsesmail på din henvendelse, men såfremt du har oplyst korrekt løbenummer og e-mailadresse, er din henvendelse modtaget, og din sag vil automatisk være sat i bero, indtil du har modtaget henvendelse fra os eller en af vores samarbejdspartnere. 

Er du i tvivl om, hvilken afdeling du skal rette henvendelse til, kan du læse mere om hver afdeling i afsnittene nedenfor.

Sagsbehandlerne
Ønsker du at indgive en indsigelse eller få oplyst baggrunden for en kontrolafgift, skal du rette henvendelse til vores sagsbehandlere. Husk at angive dit løbenummer og dobbelttjekke at dine kontaktoplysninger er korrekte. Sagsbehandlingstiden er i øjeblikket 5 hverdage.

Kundeservice
Har du generelle spørgsmål til vores parkeringspladser eller vores parkeringsservices, skal du rette henvendelse til kundeservice.

Salg og marketing
Er du grundejer, og ønsker du at høre nærmere om vores parkeringsløsninger, er du velkommen til at kontakte salg og marketing.

Konkurrence
Vinderen af konkurrencen blev Lis Ravnsted-Larsen. Biografbilletterne er blevet tilsendt via mail. Mange tak til alle, der deltog i konkurrencen.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor har jeg endnu ikke fået svar på min henvendelse?

Vi modtager dagligt mange henvendelser og bestræber os naturligvis på at besvare dem alle så hurtigt som muligt. Dog kan der i perioder opstå ventetider. Vi beklager den eventuelle ventetid, der måtte forekomme.  

Hvis du endnu ikke har fået svar på din henvendelse, bør du tjekke om du har oplyst dine kontaktinformationer korrekt. Vi bruger nemlig disse kontaktinformationer til at vende tilbage til dig.

Hvis henvendelsen drejer sig om en kontrolafgift, skal du huske at opgive det korrekte løbenummer. Hvis du har gjort dette, er din sag automatisk sat i bero, indtil vi vender tilbage på din henvendelse.

Kan jeg stille spørgsmål angående en kontrolafgift, selvom jeg ikke har et løbenummer?

Ja, du kan sagtens stille spørgsmål angående en kontrolafgift, selvom du ikke har et løbenummer. Det er dog ikke muligt at kontakte os igennem vores telefon. I stedet kan du benytte dig af kontaktformularen nederst på denne side. Husk blot at markere feltet »jeg har ikke et løbenummer«. Husk også at dobbelttjekke, om dine kontaktoplysninger er indtastet korrekt, da vi bruger disse til at kontakte dig.

Hvordan betaler jeg min kontrolafgift?

Du har mulighed for at betale på flere måder.
Du kan vælge at anvende det tilsendte girokort. Hvis du vælger denne mulighed, kan du betale nemt og bekvemt via vores hjemmeside. Dette gør du under fanen »betal« øverst i højre hjørne.

Du kan også vælge at betale via en bankoverførsel. Beløbet skal overføres til følgende konto:
Reg. nr. 4845
Kontonr. 4779316564

Husk at henvise til dit løbenummer. Vi bruger dette nummer til at identificere betaleren.

Kan jeg få rabat på kontrolafgiften som studerende eller pensionist?

Vi tilbyder desværre ikke rabat til studerende eller pensionister. Vi vil gerne sikre en ensformig sagsbehandling, hvor der ikke forskelsbehandles. Beløbet på kontrolafgiften er derfor ens for alle.

Kan jeg afdrage en kontrolafgift?

Ja, det kan du sagtens. 

Vi tilbyder en afdragsordning, hvor du kan afdrage beløbet i 3 måneder. Betalingen opdeles i lige store rater. Afdragsordningen er fuldstændig rentefri, så længe ordningen overholdes. Vi tilmelder betalingerne Betalingsservice for dig.

Er du interesseret i en afdragsordning, kan du kontakte os på 70 25 26 96 mellem kl. 8-16 mandag til fredag.  Du kan også kontakte os via kontaktformularen nederst på denne side. Henvendelsen skal rettes til den juridiske afdeling.

Kan jeg få min betalingsfrist udskudt?

Ja, vi udskyder gerne din betalingsfrist.

Du kan kontakte os på 70 25 26 96 eller via kontaktformularen nederst på denne side. Din henvendelse skal rettes til den juridiske afdeling. En af vores sagsbehandlere vil herefter tilbyde dig en ny betalingsfrist. Vi sidder ved telefonen mandag til fredag 8:00-16:00.

Hvordan vurderer ParkZone min klage?

Vi vurderer din klage objektivt ud fra de respektive parkeringsbestemmelser på parkeringspladsen. Hvis bestemmelserne ikke er overholdt, fastholder vi kontrolafgiften. Vi annullerer kun kontrolafgiften, hvis den er givet på et fejlagtigt grundlag. Det vil altid være parkeringsbestemmelserne på parkeringspladsen, som vil være afgørende i alle vurderinger. Vi vil for god ordens skyld gerne nævne, at subjektive omstændigheder ikke har en betydning for vores afgørelse af din klage. Dette skyldes, at vi ikke ønsker at forskelsbehandle, og at vi bestræber os på at have en sagsbehandling som er ens for alle.

Kan jeg klage til andre end ParkZone over min kontrolafgift?

Der eksisterer ikke et klage- eller ankenævn, hvor du kan klage over udstedelse af kontrolafgifter på private områder. Som udgangspunkt skal du henvende dig til os, hvis du ønsker at klage over en kontrolafgift. I ParkZone har vi en juridisk afdeling med en række dygtige sagsbehandlere med juridisk baggrund. Sagsbehandlerne vil vurdere din klage på objektivt grundlag. Det vil altid være parkeringsbestemmelserne på parkeringspladsen, som vil være afgørende i vores vurdering af din klage.

Hvis du ikke er tilfreds med vores vurdering, har du følgende muligheder:

  • Du kan få interesseorganisationen for bilejere, FDM (Forenede Danske Motorejere), til at vurdere din klage.
  • Du kan gå til de almindelige domstole og starte en civilretlig sag. Dette foregår ved, at du udtager stævning i sagen og forelægger spørgsmålet for retten. Retten vil vurdere, om du har ret i din klage. Det vil være den part, som ikke får medhold, der skal betale sagens omkostninger.
  • Du kan kontakte Forbrugerombudsmanden, som kan vælge at behandle din klage. Forbrugerombudsmanden er en uafhængig tilsynsmyndighed. De vælger selv hvilke sager, som de ønsker at vurdere. Det vil være sager, som er væsentlige, der har Forbrugerombudsmandens interesse.

Hvilke regler gælder for et handicapparkeringskort på ParkZones parkeringsområder?

ParkZones regler vedr. handicapparkering adskiller sig fra handicapparkeringreglerne på offentlige områder. Vær opmærksom på at følgende regler kun gælder på parkeringspladser administreret af ParkZone. Reglerne kan være anderledes på parkeringspladser administreret af andre privatejede parkeringsselskaber.

Hos ParkZone gælder følgende regler for handicapparkering med handicapparkeringskort:

Parkering i handicapparkeringsbås:
Bilen er fritaget for at opfylde parkeringsbestemmelserne, som gælder på parkeringsområdet, hvis bilen parkeres i en handicapparkeringsbås med et handicapparkeringskort placeret synligt i bilens forrude. Dog findes der undtagelser til denne hovedregel. På nogle parkeringsområder kan der være placeret et skilt lige foran handicapparkeringsbåsen. Hvis dette er tilfældet, skal bestemmelserne på skiltet følges. Et eksempel på dette kunne være:  »Parkering i handicapparkeringsbås tilladt med gyldigt handicapparkeringskort og gyldig p-billet«.

Parkering i almindelig bås:
Bilen er ikke fritaget for at opfylde parkeringsbestemmelserne, selvom et handicapparkeringskort er placeret synligt i forruden, hvis den er parkeret i en almindelig bås. Bilen skal opfylde parkeringsbestemmelserne på området på lige fod med andre biler.

Hvad er et kompensationsbeløb på kr. 310,00?

Vi pålægger i visse sager et kompensationsbeløb på 310,00 kr., hvis betalingsfristen ikke overholdes. Hjemlen til at opkræve dette findes i rentelovens, § 9 a, stk. 3. Beløbet størrelse er fastsat af EU.

Kompensationsbeløbet pålægges kun, hvis bilen er registreret med et CVR-nummer, og betalingen ikke er sket til tiden. Kompensationsbeløbet pålægges sammen med 1. rykkergebyr og opkræves for at dække inddrivelsesomkostningerne.

Hvis bilen er blevet brugt privat, da kontrolafgiften blev uddelt, opkræves kompensationsbeløbet ikke.  I sådan et tilfælde kræver vi dog dokumentation for at bilen også må benyttes privat.

Hvem fastsætter parkeringsbestemmelserne på pladser, der er administreret af ParkZone?

ParkZone administrerer private parkeringsområder. Eftersom at parkeringsområderne er på private grunde anvendes aftaleloven og reglerne om privat ejendomsret.

Parkeringsbestemmelserne på ParkZones parkeringspladser fastsættes i fællesskab med grundejeren.

Hvorfor koster kontrolafgiften 750,00 kr., når den andre steder koster 510,00 kr.?

ParkZone er en privatejet virksomhed. Vi administrerer udelukkende private parkeringsområder. Der findes ingen regler for beløbet på en kontrolafgift udstedt på et privat område. I stedet anvendes aftalelovens § 36, hvor det fremgår, at beløbet ikke må være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde.

I ParkZone har vi valgt at fastsætte beløbet til 750,00 kr.

Hvornår er der tale om parkering?

Vi følger færdselslovens definition på parkering.

Parkering er defineret i færdselsloven § 2, nr. 17 på følgende måde:
»enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering«.

Vær opmærksom på, at vi kræver dokumentation ved af- og pålæsning. Ydermere forbeholder vi os retten til at få afprøvet dokumentationen ved domstolene.

Hvornår er en bil uden for opmærket bås?

En bil er parkeret uden for opmærket bås, når en del af hjulet eller bilens karrosseri ikke er placeret inden for afmærkningen af båsen. Det er således ikke et krav, at der skal være et helt hjul uden for båsmarkeringen.

Kontaktformular

Send